close
تبلیغات در اینترنت
مزایای انجمن ict روستایی

انجمن دفاتر خدمات ICT روستایی کشور

1)      وجود 9000 دفتر ICT روستایی در حال حاضر و استفاده از این پتانسیل به عنوان نقطه قوت برای گرفتن خدمات روستایی 2)     …

banner
گروه پست بانک
گروه پست
گروه مخابرات
گروه آموزش
گروه نرم افزار
گروه استانی
گروه خدمات
گروه اقتصادی
گروه اجتماعی
گروه فناوری اطلاعات
گروه روستا
گروه سایر بانکها
گروه مناسبت ها
جشنواره ها
براي اطلاع از آپديت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

آخرين ارسال هاي انجمن

1)      وجود 9000 دفتر ICT روستایی در حال حاضر و استفاده از این پتانسیل به عنوان نقطه قوت برای گرفتن خدمات روستایی

2)      عدم انعقاد قرارداد با دفاتر روستایی: با توجه به درخواست نمایندگان دفاتر روستایی از سازمان های دولتی و خصوصی به صورت استانی و کشوری ولی متاسفانه به دلیل نداشتن تشکل حقوقی با فعالین این حوزه همکاریلازم نداشته اند.

3)      عدم توجه متولیان ICT طی سالهای اخیر: بعد از خصوصی شدن مخابرات و حذف حقوق ماهیانه و سوبسید های دولتی و همچنین حذف پشتیبانی و تعمیر تجهیزات دفاتر روستایی ، سالانه با نداشتن پشتوانه ای جدید حقوق دفاتر ضایع شده که منجر به تعطیلی و جایگزین تعدادی از دفاتر شده که مستندات آن در دسترس می باشد.

4)      عدم حضور نمایندگان دفاتر روستایی در کارگروه های استانی: در کارگروه متشکل از نماینده دفاتر شهری (رییس انجمن صنفی ) ، نماینده استاندار ( معاونت توسعه نیروی انسانی) و نماینده وزارت ( مدیر کل فناوری اطلاعات) از دفاتر روستایی جهت حضور در جلسات دعوت نمی گردد و یا اینکه پست بانک به عنوان  نماینده دفاتر روستایی استان به جلسات دعوت می کنند.

5)      سلیقه ای برخورد کردن استانها با دفاتر روستایی : با توجه به اینکه دفاتر پشتوانه کشوری جهت نظارت و حمایت ندارند لذا موجب شده از ساختار تعریف شده و استاندارد اولیه خارج شوند مثلا:

·         در بعضی استانها دفاتر قرارداد ICT دارند و بعضی استانها پروانهICTو در برخی هم پروانه پیشخوان دولت.

·         بعضی دفاتر مستقیما  با مخابرات قرارداد بسته اند بعضی دفاتر با شرکت پیمانکار که رابط مخابرات و دفاتر شده است.

·         بعضی استانها تجهیزات را به صورت رایگان در اختیار دفاتر قرار داده اند و بعضی استانهانیز تجهیزات مستهلک به دفاتر فروخته اند.

6)      تهدید و فشار آوردن دستگاه های خدمت دهنده: در حال حاضر دفاتر روستایی اتحادیه ای جهت حمایت حقوق خود ندارند و این موضوع  باعث شده که شرکت های خدمت دهنده چون همراه اول و پست بانک خدمات خود را انحصاری نموده و مانع از رقابت سالم و ارائه خدمات مشابه در روستاها می شوند که در صورت مشاهده خدمات مشابه، تهدید به غیرفعال کردن یوزر می نمایند و نتیجه آن محدود کردن روستاییان به استفاده از یک نوع خدمت و منجر به عدم ارتقای کیفی خدمات و پشتیبانی مناسب در روستاها گردیده است.

7)      عدم ارائه خدمات توسط انجمن های صنفی: در اکثر استانهای کشور خدمات احصا شده توسط کارگروه استانی به دفاتر روستایی ارائه نمی شود و یا اینکه دفاتر شهری در اولویت قرار می گیرند با وجود اینکه مردم روستا به ادارات شهرستان دسترسی ندارند و تو این زمینه می بایست در اولویت قرار بگیرند. (مثلا خدمات مالیاتی ،برق ، آبفا ، ثبت احوال و ...) که این موضوع طی همین چند سال اخیر قابل لمس است.

8)      عدم توجه روسای انجمن های  صنفی به  خدمات تخصصی: روسای دفاتر پیشخوان دولت (شهری) به خدمات مورد نیاز روستاییان به دلیل نداشتن جذابیت خدمت، علاقه ای نشان نمی دهند و بیشتر پیگیر خدمات پرتراکنش و مورد نیاز دفاتر شهری هستند.

مثلا در پرداخت یارانه و یا پرداخت مستمری نهادهای حمایتی هیچ توجه ای نشده و دفاتر تو این زمینه وقت بسیاری می گذارند ولی بابت این موضوع حقی برای آنها در نظر نگرفته اند و از طرفی بعضی از خدمات که در دفاتر شهری و روستایی یکسان می باشد در دفاتر شهری با مصوبه کارگروه استانی حق دریافت هزینه از ارباب رجوع دارند مثلا بابت  پرداخت هر قبض 5000 ریال دریافت می گردد.در صورتی که با توجه به وضعیت درامدی دفاتر روستایی این موضوع در دفاتر روستایی بیشتر احساس می شود.

9)      متفاوت بودن درآمد فعلی دفاتر از نوع خدمات: هم اکنون درآمد دفاتر روستایی از خدمات بانکی ،  ثبت نام های اینترنتی مورد نیاز روستاییان مانند ثبت نام نهادهای کشاورزی ، سهمیه ماهیانه سوخت مصرفی  و غیره می باشد ولی بیشترین درآمد دفاتر شهری از خدمات اپراتورهای تلفن همراه و یا پست و از این قبیل خدمات می باشد که در روستاها بسیار کمرنگتر می باشد لذا در صورت داشتن انجمن صنفی متشکل کارگزاران روستایی خدمات پردرامد معرفی شده برای دفاتر روستایی در اولیت بیشتری جهت حل مشکلات و  ارتقای کیفی آنها به شمار می رود.

10)  متفاوت بودن خواسته های مخاطبین روستایی نسبت به مخاطبین شهری از دفاتر: با توجه به مواردی چون سواد عمومی استفاده از اینترنت ، اعتماد به خرید در بستر الکترونیک ، استفاده از پایگا های اینترنتی و همچنین امکانات مورد نیاز برای استفاده از اینگونه خدمات، لذا نیازهای مخاطبین شهری در دفاتر پیشخوان نسبت به مخاطبین روستایی متفاوت خواهد بود که این نیازهای عمومی صرفاً توسط خود کاگزاران به عنوان معتمد و متخصص در روستا ها انجام می گردد.

11)  متفاوت بودن نحوه اجرا و ارائه یک خدمت به دفاتر شهری و روستایی: در دفاتر روستایی بیشتر مراجعه کنندگان از اقشار کم درآمد و تحت نظر نهاد های حمایتی دولت (کمیته امداد و بهزیستی ، شهید رجایی .. ) به شمار می روند که اکثراً کشاورز و یا یارانه بگیر می باشند و  معمولا ً این خانوارها بی سوادند لذا در احصا خدمات و نحوه چگونگی ارائه خدمت به دفاتر روستایی میبایستی به این نکات اهمیت  داده شود. مثلا ارائه خدمات پستی و یا ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در روستاها

12)  ترافیک پایین خدمات : در دفاتر روستایی با توجه به جمعیت پایین روستا ترافیک بسیار پایین وجود دارد لذا  خدمات بیشتری با کارمزد بهتر و یا سوبسید دولتی نیاز است تا  کارگزار بتواند هزینه های جاری دفتر را پوشش دهد تا جایی که کارگزاران یک شخص با حقوق زیر 200 هزار تومان  بدون پوشش بیمه ای در دفتر مشغول به فعالیت نموده اند که خود باعث مشکلاتی آتی  خواهد شد.

13)  متفاوت بودن برخی خدمات ارائه شده توسط دفاتر روستایی:برخی از این خدمات که صرفاً در دفاتر روستایی انجام می شود می توان به صندوق خرد روستایی ، توزیع مرسولات پستی  توسط کارگزاران روستایی، ارائه خدمات بیمه ای  روستاییان ، ارائه تسهیلات به کشاورزان ، ثبت نام های اینترنتی (خاص حرفه های روستایی)، تعمیر و آموزش کامپیوتر در روستا ، کتابخانه ،  نوشت افزار ،  فروش محصولات اینترنتی اشاره کرد.

14)  ایجاد دفاتر روستایی با هدف محرومیت زدایی: هدف و ماموریت دفاتر  ICTروستایی ارائه انواع خدمات به روستاییان استکه نتیجتاً به محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا ختم می شود این موضوع بر مصرف سوخت – ترافیک - سفرهای غیر ضروری به شهر ها ارتباط مستقیمی دارد که منجر به افزایش امید به زندگی در روستاهای کشور می شود. این اهداف در صورتی محقق خواهد شد که خدمات عمومی در روستاها ارائه و گسترش یابد نه اینکه در شهرها از یک واحد اداری  به واحد کسبی منتقل شود.

15)  نیاز به مرکز آموزش و پشتیانی خدمات به صورت کشوری: با توجه به اینکه خدمات دفاتر روستایی به صورت تخصصی می باشد لذا نیاز به یک LMS  جهت آموزش خدمات برای دفاتر روستایی می باشد. که کانون پیشخوان دولت پیش شرط گرفتن خدمات عمومی و آموزش  دفاتر مبلغ 150 هزارتومان جهت تهیه دانگلی که هیچوقت مورد استفاده قرار نمی گیرد اعلام نموده است.

16)  امتیازات داشتن اتحادیه روستایی : از جمله این امتیازات:

·         ایجاد یک بازارچه الکترونیک کشاورزی ، صنایع دستی.

·         فروش مستقیم محصولات روستایی که منجر به کاهش قیمت برای مصرف کننده و حذف واسطه ها می شود.

·         استفاده از  بیمه های متنوع مانند بیمه تکمیلی.

·         مناقصه خرید تجهیزات مستهلک شده دفاتر روستایی به صورت کشوری (تا کنون  بیش از 5 سال از خرید اولیه تجهیزات می گذرد)

·         اعلام تعرفه واحد کشوری برای خدمات: هم اکنون تعرفه خدمات ارائه شده در دفاتر روستایی متفاوت می باشد به گونه ای که برای خدمات بیمه کارفرمایان یک دفتر 4000 تومان و دفتری دیگر 8000 تومان دریافت می کند

·         ارتباط با سایر همکاران روستایی در استان های مختلف و انتقال بهتر اطلاعات و نتیجتاً استفاده از تجارب همدیگر

17) با توجه به پایین بودن ترافیک دفاتر روستایی نسبت به دفاتر شهری در بعضی روستاها نیاز به سوبسید دولتی از محل uso  می باشد که باید به این دفاتربه صورت پشتوانه تزریق گردد که مانع از تضعیف شدن آنها شد

18) بعضی خدمات نیاز به خرید وسایل پر هزینه می باشد مثل خدمات ثبت احوال در روستا که پشتوانه دولتی مبرم می باشد

19)  با داشتن انجمن استانی سرویس و پشتیبانی تجهیزات دفاتر را می توان به شرکتها به صورت گروهی منتقل کرد

 

  اطلاعات بیشتر در مورد uso



:: مطالب مرتبط: تعداد دفاتر خدمات ارتباط روستایی ICT‌ استان زنجان 240 دفتر می باشد , پست بانک، بانک تخصصی ICT کشور برای ایجاد اشتغال و رونق , فراخوان جشنواره های دوستداران کتاب و ترویج کتابخوانی در روستا , جشنواره مهرماه (سومین جشنواره ) ویژه پرتال شارژ دفاتر ICT روستایی , توزیع هدایای دومین جشنواره کارت شارژ ویژه دفاتر , حضور و خواسته های اعضای هیئت مدیره دفاتر ICT در همایش مدیران پست کشور , افزایش جوایز جشنواره اسفند ماه ویژه دفاتر , جشنواره اسفند ماه ویژه دفاتر , آيا قبوض جرايم با همين منوي پرداخت قبوض سيميا پرداخت ميشه؟ , دفاتر تهران ,
نويسنده
نويسنده : مدیریت
تاريخ : [سه شنبه 01 مهر 1393 ] [ 0:34]
تاريخ
ارسال نظر براي اين مطلب
اين نظر توسط فتاحي( خوزستان) در تاريخ 1393/7/5 و 10:36 دقيقه ارسال شده است

واقعاً اگه اين انجمن تشكيل بشه مشكلات كارگزاران پست بانك حل مي شه . نه بيمه اي نه حقوق ثابتي فقط كارمزد چندرغازي . انگار كل مسئولين ما خوابشون برده . هر روز جلو زن و بچه شرمنده شدن ، عواقب اين همه گرفتاري را كي خواهد داد آيا قيامتي هست آيا روز محشر و پل صراطي وجود دارد


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
مطالب پربازدید





















پشتيباني
 
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 549
کل نظرات کل نظرات : 315
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاين افراد آنلاين : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 923

کاربران آنلاين کاربران آنلاين

آمار بازديد آمار بازديد
بازديد امروز بازديد امروز : 424
بارديد ديروز بارديد ديروز : 442
ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 64
ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 99
بازديد هفته بازديد هفته : 6,010
بازديد ماه بازديد ماه : 26,130
بازديد سال بازديد سال : 81,597
بازديد کلي بازديد کلي : 784,915

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ي پيآِ ي پي : 54.159.73.215
مرورگر مرورگر :
سيستم عامل سيستم عامل :