انجمن دفاتر خدمات ICT روستایی کشور

ماده4) تخلفاتی که موجب تذکر به کارگزار می شود .عبارت است از: 1-عدم الصاق و ابطال تمبر مالیاتی بر روی فرم درخواست افتتاح حساب های قرض الحسنه ،…

banner
گروه پست بانک
گروه پست
گروه مخابرات
گروه آموزش
گروه نرم افزار
گروه استانی
گروه خدمات
گروه اقتصادی
گروه اجتماعی
گروه فناوری اطلاعات
گروه روستا
گروه سایر بانکها
گروه مناسبت ها
جشنواره ها
براي اطلاع از آپديت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

آخرين ارسال هاي انجمن

ماده4) تخلفاتی که موجب تذکر به کارگزار می شود .عبارت است از:

1-عدم الصاق و ابطال تمبر مالیاتی بر روی فرم درخواست افتتاح حساب های قرض الحسنه ،

کوتاه مدت و قراردادهای حسابهای بلند مدت.

2-عدم درج مهر دفتر به روی فرم های درخواست افتتاح حساب .

3-عدم دقت و توجه کارگزار در تکمیل فرم مشخصات اشخاص حقیقی نظیر شماره مشتری ،

شماره حساب ،مشخصات صاحب حساب ،نحوه برداشت / بستن حساب، کدملی ،اسکن،

آدرس و......

4-عدم ممهور به مهر (تصویر برابر اصل )مدارک شناسائی دریافتی از مشتریان و صاحب سپرده

سرمایه گذاری ها

5-عدم تکمیل مندرجات فرم های واریز/برداشت از سوی مشتریان بانک از قبیل مبلغ به عدد و

حروف ،نام ونام خانوادگی ،شماره ملی ،تلفن و نشانی ، پرداخت / دریافت کننده وجه ،امضاء

واریز کننده / برداشت کننده وجه.

6-عدم تکمیل مندرجات فرم های واریز/برداشت از سوی مسئولین دفاتر از قبیل پرفراژ و تایید

ماشینی،مهر و امضاء دفتر ،نام مسئول پرداخت کننده.

7-افتتاح حساب جاری بدون دریافت مدارک شغلی و آدرس مشتری (عدم شناسایی مشتری 

براساس بخشنامه شناسایی مشتریان )

8-عدم اخذ معرف در خصوص شخص افتتاح کننده حساب جاری .

9-عدم تایید امضاء معرف در خصوص شخص افتتاح کننده حساب جاری .

10-عدم استفاده از نسخه اول یا مخصوص بانک بعنوان سند حسابداری .

11-عدم پرفراژ یا تحو یل سند واریز/برداشت به مشتری (نسخه مخصوص مشتری )

12-عدم ثبت پرفراژ ،تاریخ ،مهر وامضاء مسئول دفتر بر روی قبوض دریافتی مشتریان.

13-پرداخت چک برگشتی بصورت ظهر نویسی .

14-عدم ظهر نویسی کامل توسط آورنده چک و پرداخت آن توسط دفتر.

15-عدم بایگانی صحیح ،مرتب و منظم اسناد واریز و برداشت و فرم های افتتاح حسابهای

 سپرده مشتریان به تاریخ افتتاح .

16-عدم نگهداری آمار و اسناد چک های برگشتی مشتریان و گواهی رفع سو اثر چک های

 برگشتی به تاریخ عملیات بانکی و جداگانه از سایر چکها.

17-صدور دسته چک جدید بدون در نظر گرفتن برگشت 80% لاشه چکهای صاده به دفتر .

18-عدم ثبت تحویل دسته چک وعدم اخذ امضاءو رسید از مشتریان (تحویل گیرنده ).

19-عدم رعایت و توجه به ائین نامه ها،دستورالعمل ها،بخشنامه هاو اطلاعیه های 

صادره از سوی بانک .

20-عدم رعایت مقرراتمربوط به سقف و حد مجاز نقدینگی صندوق دفتر .

21-عدم اعلام کارگزار به نگهداری مازاد وجوه نقد در صندوق دفتر .

22-عدم ارسال و تحویل به موقع وجوه صندوق دفتر به شعب ناظر و یا ارسال با تاخیر.

23-عدم تهیه ،تنظیم و تائید روزانه فرم سیتواسیون صندوق در پایان عملیات روزانه .

24-عدم تفکیک و جدا سازی وجوه صندوق مرتبط با عملیات پست بانک از سایر وجوه

متعلق به دفتر(پول دریافتی ناشی از ارائه خدمات بانکی )

25ممهور ننمودن مهر دفتر بر روی باندرول های پست بانک ،و  عدم  استفاده  از مهر 

تاریخدار و پاراف متصدی .

26-انتقال وجوه صندوق از دفتر به منزل خود یا هرجای دیگر به غیر از دفتر یاد شده.

27-هرگونه اقدام عمدی و غیر عمدی در خصوص افشای حساب های مفتوحه و استفاده

 از اطلاعات محرمانه مشتریان .

28-عدم واریز به موقع وجوه دریافتی به حساب مشتریان و ثبت آن در سامانه نرم افزاری .

29-بکار گیری و انجام فعالیت های بانکی توسط پرسنل یا اشخاص که فاقد مجوز از بانک

و دوره های اموزشی هستند.

30ا- اخذ وجه اضافی از مشتریان(بیش از کارمزد و تعرفه قانونی ابلاغ شده )

31-تصدیق و تایید مستندات ومدارک نادرست یا ناقص و غیر واقع مشتریان .

(عدم احراز هویت دقیق مشتریان )

32-انجام اقدامات و فعالیت هایی خارج از موضوع اساسنامه اشخاص حقوقی .

33-عدم رعایت و توجه به ساعت کار ابلاغ شده دفاتر .

34-استفاده از پوشش و لباس نامناسب و خلاف شئونات اداری .

35-عدم انتشاربه موقع و صحیح اطلاعات و یا غراهم نکردن شرایط لازم جهت 

اطلاع رسانی به موقع و صحیح به مشتریان در خصوص مواردی که بر اساس 

مقررات به کارگزار مکلف شده ،از جمله :طرح های ملی همانند یارانه نقدی .

36-ایجاد کسری و یا کمبود وجه نقد دستگاه ATM و عدم انجام عملیات

پول گذاری به موقع دستگاه .

37-خرابی و عدم سرویس دهی مطلوب خودپرداز به مشتریان از قبیل به موقع 

در تعویض و یا تامین به موقع کاغذ، ریبون ،قطعات یدکی ،کاغذ رسید مشتری و ژورنال

شعبه.

38-عدم تعمیر ،نگهداری و پشتیبانی فنیمناسب دستگاه خودپرداز .

 

 

ماده 5) تخلفات و جرائمی که موجب محرومیت کارگزار از انجام ، ادامه فعالیت و تعطیلی 

 دفتر می‌شود . عبارت است از :

1- هر گونه برداشت غیر مجاز از وجوه صندوق و حساب مشتریان .

2-کلاهبرداری و سوء استفاده از اسناد رسمی و تضمین تعهدات به نفع اشخاص حقیقی یا حقوقی به نمایندگی از بانک .

3- تحصیل و کسب مال نامشروع .

4- جعل اسناد و مدارک .

  5- هر گونه سوء استفاده مالی .

  6- عدم استعلام از بانک مرکزی در خصوص شخص افتتاح کننده حساب جاری .

 7- عدم اخذ گواهینامه عدم  پرداخت چک به هنگام پرداخت مجدد چک های برگشتی .

8- تدلیس و هرگونه اقدامات و عملیات متقلبانه به منظور فریب مشتریان .

9- سوء استفاده از نام ، آرم ، لوگو ، تابلو و برند پست بانک ایران .

10- هرگونه اقدام عمدی که موجب ایجاد پول شویی و اخلال در نظام اقتصادی کشور شود .

11- واگذاری و انتقال مجــوز دفتر به غیر و تحت هر عنوان (اعم از وکالت ، شراکت ، نیابت و..........) .

12- اعمال منافی عفت عمومی و خلاف اخلاق حسنه .

13- ایجاد تعهدات ، انجام معاملات ساختگی برخلاف اصول متعارف و وعده هایی خارج از عرف ، ضوابط و مقررات بانکی  .

14- انجام هر گونه تبلیغات بدون اخذ مجوز از بانک از لحاظ روش و گستردگی .

15- نصب نرم افزار و دستگاه ATM ، POS ، PINPAD سایر بانک ها ، موسسات مالی و اعتباری و فراهم سازی خدمات بانک های دیگر در محل دفتر .

16- انجام تراكنش های غير واقعي وصوری .

17- انتقال و جابه جایی دستگاه خودپرداز بدون هماهنگی با پست بانک .

18- در صورت اتصال دستگاه ATM به سوئیچ بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دیگر و خارج شدن از مدار و سوئیچ پست بانک .

19- هر گونه اقدامات و عملیات متقلبانه از طریق سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری به قصد انتفاع و بهره برداری شخصی .  

20- استفاده از نام ، آرم و امهار پست بانک به منظور ارائه خدمات سایر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و....   .

21- هرگونه قصور ، تقصیر یا سهل‌انگاری کارگزار و متصدیان وی در انجام امور محوله .

تبصره 13) دفاتری که فاقد قرارداد ، تضمین  ، تعهد نامه رسمی می باشند و یا به هر دلیلی مبادرت به تمدید قرارداد نمی نمایند مفاد بندهای ذیل ماده (3) به ترتیب در خصوص این عده از کارگزاران لازم الرعایه می باشد

 

تهیه وتنظیم :دایره دفاتر خدمات بانکی 

 



:: مطالب مرتبط: تعداد دفاتر خدمات ارتباط روستایی ICT‌ استان زنجان 240 دفتر می باشد , پست بانک، بانک تخصصی ICT کشور برای ایجاد اشتغال و رونق , فراخوان جشنواره های دوستداران کتاب و ترویج کتابخوانی در روستا , جشنواره مهرماه (سومین جشنواره ) ویژه پرتال شارژ دفاتر ICT روستایی , توزیع هدایای دومین جشنواره کارت شارژ ویژه دفاتر , حضور و خواسته های اعضای هیئت مدیره دفاتر ICT در همایش مدیران پست کشور , افزایش جوایز جشنواره اسفند ماه ویژه دفاتر , جشنواره اسفند ماه ویژه دفاتر , آيا قبوض جرايم با همين منوي پرداخت قبوض سيميا پرداخت ميشه؟ , دفاتر تهران ,
نويسنده
نويسنده : مدیریت
تاريخ : [جمعه 27 تير 1393 ] [ 17:8]
تاريخ
ارسال نظر براي اين مطلب
اين نظر توسط \'گبگوب در تاريخ 1393/4/28 و 7:49 دقيقه ارسال شده است

همه چیز را گفتی فقط از کارمزد حرفی نزدی

تا حالا بانکی به این علکی تو عمر 60 ساله ام ندیدم خجالت که نمی کشین اسم خودتون بانک گذاشتین شرم آوره فقط برای خودتون خوبه


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
مطالب پربازدید





















پشتيباني
 
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 551
کل نظرات کل نظرات : 315
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاين افراد آنلاين : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 923

کاربران آنلاين کاربران آنلاين

آمار بازديد آمار بازديد
بازديد امروز بازديد امروز : 35
بارديد ديروز بارديد ديروز : 682
ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 2
ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 55
بازديد هفته بازديد هفته : 1,655
بازديد ماه بازديد ماه : 10,282
بازديد سال بازديد سال : 159,650
بازديد کلي بازديد کلي : 862,968

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ي پيآِ ي پي : 54.158.217.43
مرورگر مرورگر :
سيستم عامل سيستم عامل :