انجمن دفاتر خدمات ICT روستایی کشور

  رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: حدود سه سال قبل تعدادی از دستگاه‌های خدمات دهنده هر شرایطی را به دفاتر تحمیل می کردند…

banner
گروه پست بانک
گروه پست
گروه مخابرات
گروه آموزش
گروه نرم افزار
گروه استانی
گروه خدمات
گروه اقتصادی
گروه اجتماعی
گروه فناوری اطلاعات
گروه روستا
گروه سایر بانکها
گروه مناسبت ها
جشنواره ها
براي اطلاع از آپديت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

آخرين ارسال هاي انجمن

 

Stop

رئیس کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: حدود سه سال قبل تعدادی از دستگاه‌های خدمات دهنده هر شرایطی را به دفاتر تحمیل می کردند از همین روی با تصمیم انجمن‌های صنفی کشور و با تصویب هیأت مدیره کانون کشوری، تشکیلات تخصصی دفاتر ایجاد و با توسعه گام به گام زیر ساخت‌های فنی با همه محدودیت‌های موجود، هر گونه خدمات در دفاتر با بررسی‌های حقوقی، فنی و با حفظ منافع حداکثری دفاتر شکل گرفت اما حس تمامیت خواهی بعضی از مجموعه ها، بر خلاف تفاهم ها و قراردادهای فی مابین، همیشه به عنوان تهدیدی است که باید دفاتر نسبت به آن هوشیار باشند.

به گزارش روابط عمومی کانون سراسری، با توجه به مراتب فوق پیش بینی های صورت گرفته به گونه ای است که هیچ مجموعه خدمات دهنده ای در شبکه انحصار نداشته باشد و مزیت‌ها و امتیازات بیشتر، زمینه توسعه خدمات یک دستگاه را فراهم آورد. برای مثال پس از تصمیم کارگروه راهبری کشور مبنی بر ایجاد زمینه حضور همه بانک‌ها در کشور، مذاکرات بسیار زیادی با مجموعه های بانکی کشور صورت پذیرفت و با جمع‌بندی و ساعت‌ها زمان برای تدوین یک سند راهبردی، زمینه حضور سایر بانک‌ها در شبکه دفاتر به وجود آمد البته در این مسیر چانه زنی ها، ارائه طرحهای توجیهی و ایجاد زیر ساخت‌های فنی همواره باعث شده تا مسیری آرام اما گام به گام برای ایجاد ساختارهای شبکه دفاتر به وجود آید اما این امر به مذاق چند دسته خوش نمی آید:
1 -  مجموعه هائی که از فضای آشفته و پراکنده دفاتر سوء استفاده می کنند و با نگاه ابزاری به دفاتر در جهت ارتقاء جایگاه خود از آن بهره می‌برند و وقتی به کمال رسیدند دیگر دفاتر را نمی‌خواهند آنچه که در سالهای گذشته شاهد آن بوده ایم.  
2 - مجموعه هائی که می خواهند در ارتباط مستقیم با شبکه دفاتر فضای " تفرقه بینداز و حکومت کن" را ایجاد کنند بی‌شک وقتی یک مجموعه قوی با یک دفتر رو به‌ رو می‌شود به علت عدم وجود دانش فنی و بررسی همه جانبه، دفتر مجبور به پذیرش انحصار پروتکل آن دستگاه می‌شود و این امر موجب می‌شود تا شرایط دستگاه به دفتر تحمیل شده  و به مرور امتیازات دفتر کاهش یابد و از همین روی، هیچ فرآیند اقتصادی در دفاتر تداوم نخواهد یافت.
این در حالیست که مجموعه خدمات دهنده وقتی به مستندات و قواعد فنی و حقوقی در تشکیلات کانون کشوری و زیرمجموعه های تخصصی ایجاد شده می‌رسد، باید توجیه فنی لازم را داشته باشد و یا از پیشنهاد مجموعه تمکین کند به همین دلیل بعضی از دستگاه‌ها با ارائه پیشنهاداتی مقطعی، در تلاش برای برقراری ارتباط مستقیم با دفاتر هستند و متاسفانه دفاتر و بعضا انجمن‌های استانی نیز این زمینه را فراهم می‌ کنند از همین روی بود که کارگروه راهبری کشور طی ابلاغیه ای عقد قراردادهای انفرادی را منع نمود تا این آسیب فراگیر که یکی از دلایل جدی عدم اقتصادی شدن دفاتر است، مرتفع گردد البته کانون به علت ضرورت تعامل با تشکل‌ها همواره با همکاری آنها امور را پیش برده است.
امروز بانک‌های زیادی طی تفاهمنامه با کانون و با تعامل تخصصی در حوزه بانکداری الکترونیک مشغول فعالیتند و کارشناسان حوزه پیشخوان امور را پی می‌گیرند وبه طبع، هر جایی که منافع جمعی دفاتر تأمین نشود نسبت به جایگزینی سایر بانک‌ها اقدام خواهد نمود از سویی رشد زیر ساخت‌های فنی نیازمند عواملی چون نیروی انسانی متخصص، تجهیزات، مجوزها و... می‌باشد که اینها نیازمند سرمایه و بردباری دفاتر عزیز خواهد بود.
متأسفانه علی‌رغم تلاش کانون طی دو سال گذشته یکی از شرکت‌های وابسته به یکی از بانک‌های کشور، ضمن عدم اجرای تعهدات خود نسبت به تماس مستقیم به دفاتر اقدام نموده و با ارائه پیشنهاد چند درصد اضافه تر، قصد ایجاد شکاف در بین دفاتر را دارد از همین روی به جد از دفاتر می خواهیم تا از هر گونه همکاری با این مجموعه خودداری نموده و امور خود را صرفا با مجموعه تخصصی خود هماهنگ نمایند.
رییس کانون کشوری تصریح کرد: این مجموعه به صراحت به کانون اعلام می نماید ما خودمان با دفاتر ارتباط برقرار خواهیم کرد در حالی که کارمزد دفاتر را به موقع پرداخت نمی نماید.
به همین دلیل مجموعه تخصصی حوزه بانکداری الکترونیک نسبت به جایگزینی مجموعه عامل اقدام نموده است بنابراین لازم است تا دفاتر ضمن هوشیاری و هماهنگی با مجموعه خود، امکان هر گونه سوء استفاده از شبکه دفاتر پیشخوان را با حمایت از تشکیلات خود مرتفع نمایند.



:: مطالب مرتبط: تعداد دفاتر خدمات ارتباط روستایی ICT‌ استان زنجان 240 دفتر می باشد , پست بانک، بانک تخصصی ICT کشور برای ایجاد اشتغال و رونق , فراخوان جشنواره های دوستداران کتاب و ترویج کتابخوانی در روستا , جشنواره مهرماه (سومین جشنواره ) ویژه پرتال شارژ دفاتر ICT روستایی , توزیع هدایای دومین جشنواره کارت شارژ ویژه دفاتر , حضور و خواسته های اعضای هیئت مدیره دفاتر ICT در همایش مدیران پست کشور , افزایش جوایز جشنواره اسفند ماه ویژه دفاتر , جشنواره اسفند ماه ویژه دفاتر , آيا قبوض جرايم با همين منوي پرداخت قبوض سيميا پرداخت ميشه؟ , دفاتر تهران ,
نويسنده
نويسنده : مدیریت
تاريخ : [چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393 ] [ 0:29]
تاريخ
ارسال نظر براي اين مطلب
اين نظر توسط کارگزار دفتر ای سی تی روستایی در تاريخ 1393/2/11 و 12:23 دقيقه ارسال شده است

حرفهای قشنگی میزنین ولی کو عمل


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
مطالب پربازدید





















پشتيباني
 
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 551
کل نظرات کل نظرات : 315
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاين افراد آنلاين : 4
تعداد اعضا تعداد اعضا : 923

کاربران آنلاين کاربران آنلاين

آمار بازديد آمار بازديد
بازديد امروز بازديد امروز : 294
بارديد ديروز بارديد ديروز : 903
ورودي امروز گوگل ورودي امروز گوگل : 16
ورودي گوگل ديروز ورودي گوگل ديروز : 38
بازديد هفته بازديد هفته : 1,197
بازديد ماه بازديد ماه : 15,363
بازديد سال بازديد سال : 195,624
بازديد کلي بازديد کلي : 898,942

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ي پيآِ ي پي : 54.80.211.135
مرورگر مرورگر :
سيستم عامل سيستم عامل :